Lifestyle

Deprivarea de somn ataca sever sistemul imunitar

Deprivarea de somn are un efect negativ asupra functiei sistemului imunitar.

Somnul este esential pentru vindecarea si repararea muschilor in urma activitatii fizice, care sustin functia creierului si chiar mentin bunastarea emotionala. Deci, o lipsa de somn poate scadea in mod drastic capacitatea organismului de a lupta impotriva infectiilor. Aadultii ar trebui sa doarma intre sapte si noua ore de somn in fiecare noapte pentru a-si mentine sistemul imunitar puternic. S-a sugerat ca ceaiul de musetel poate avea un efect calmant asupra corpului, determinand relaxare si promovand somnul. Exista o lipsa de cercetare care sustine aceasta afirmatie, dar merita sa incercati dac aaveti probleme cu somnul.

Exista mai multe alimente care va pot ajuta sa cadeti intr-o somn odihnitor. De exemplu, un pahar de lapte de vaca contine un aminoacid numit L-triptofan, care este cunoscut pentru a ajuta la inducerea somnului datorita capacitatii sale de a sintetiza serotonina, un neurotransmitator care ajuta la facilitarea somnului. Incercati sa consumati un pahar intreh de lapte inainte de culcare si veti observa ca vi se va imbunatati calitatea somnului considerabil. Alte alimente care va pot ajuta sa dormiti si sa contina L-triptofan (mai cunoscut sub numele de triptofan) sunt aiaurtul, carnea de curan si ouale.

Asadar, alimentatia sanatoasa are un rol important inclusiv in calitatea somnului nostru. Va incurajam sa aveti grija de somnul si de odihna dumneavoastra pentru a va mentine un sistem imunitar puternic.

Join The Discussion