Lifestyle

Burta se mareste din aceste motive – I

1 Nu dormi suficient.

Potrivit cercetatorilor de la Wake Forest, dieterii care dorm de cinci ore sau mai putin isi pun peste 2½ ori mai multa grasime din burta, in timp ce cei care dorm mai mult de opt ore se impacheteaza doar cu putin mai putin decat atat. Trageti in medie de sase pana la sapte ore de somn pe noapte – cantitatea optima pentru controlul greutatii.

Mananca asta, nu asta! Fix: Fundatia Nationala pentru Somn sugereaza sapte-opt ore de somn pentru majoritatea adultilor.

2 Beti solutii dietetice.

Este o presupunere logica: trecerea de la un sodiu pe baza de zahar la un sodat fara zahar ar trebui sa va ajute sanatatea. Desi caloric vorbind ca ar putea fi adevarat, solutiile dietetice contin pericolele si efectele secundare proprii. Intr-un studiu socant, cercetatorii de la Universitatea din Texas Health Science Center au monitorizat 475 de adulti timp de 10 ani si au descoperit ca participantii care au baut soda dietetica au inregistrat o crestere de 70% a circumferintei taliei, comparativ cu cei care nu au baut soda. Atat de mult pentru ideea ca soda dietetica te ajuta sa scapi de grasimea din burta!

Nu este totul: participantii care au baut mai mult de doua bauturi sodice pe zi au suferit o extindere a taliei de 500 la suta. Hopa! Aceiasi cercetatori au efectuat un studiu separat pe soareci care indica faptul ca ar putea fi aspartamul care provoaca cresterea in greutate. Aspartamul ridica nivelul glicemiei pana la un punct in care ficatul nu se poate descurca cu totul, astfel incat excesul de glucoza este transformat in grasime.

Mananca asta, nu asta! Fix: bea in schimb ceai negru, pentru un zumzet de cafeina fara cresterea in greutate.

Join The Discussion