Sănătate

Despre grasimea de pe burta – solutii – V

Nu folosesti toate simturile in timp ce mananci.
Mirosul cald de scortisoara, dungile carbonizate pe un piept de pui la gratar, crunch-ul unui mar … Expertii spun ca acordarea atentiei la detaliile senzoriale ale mancarii este un mod simplu de a incepe sa mananci cu atentie – si sa incepi sa scapi de kilograme. De fapt, un studiu aparut in revista Flavor a descoperit ca participantii care si-au luat timp sa aprecieze aroma unei mese au mancat semnificativ mai putin dintr-un fel de mancare care mirosea puternic decat unul parfumat usor. Un al doilea studiu a descoperit ca oamenii au servit o farfurie monocromatica de alimente – cum ar fi fettuccine Alfredo pe o farfurie alba – au mancat cu 22% mai mult decat cei care au servit o masa mai atragatoare din punct de vedere vizual, care a furnizat mai multa culoare si contrast. Textura intra si ea in joc. Cercetatorii din Florida au descoperit ca oamenii tind sa manance mai mult din alimente moi, netede, care tind sa fie mai mari in grasimi, decat cele dure si crocante. Intr-un studiu, participantii au consumat mai multi biti de brownie moi decat biti de brownie tari, pana cand li s-a cerut sa se concentreze pe continutul de calorii.

Mananca asta, nu asta! Fix: Doar sa fim atenti la modul in care lucrurile precum aroma, mancarea bucala si prezentarea alimentelor pot influenta cat de mult mancam poate ajuta la cresterea satisfactiei pe care o obtinem de la o masa si, de asemenea, la prevenirea supraalimentarii.

Mananci prea repede.
Daca corpul tau are un defect major, acesta este: Dureaza 20 de minute ca stomacul tau sa-i spuna creierului ca a avut suficiente. Un studiu aparut in Jurnalul Asociatiei Dietetice Americane a descoperit ca mancatorii lentati au luat 66 de calorii mai putine pe masa, in comparatie cu colegii lor de mancare rapida, s-au simtit ca au mancat mai mult. Ce are 66 de calorii, intrebati? Daca puteti face asta la fiecare masa, veti pierde mai mult de 20 de kilograme pe an!

Mananca asta, nu asta! Solutie: puneti furculita intre fiecare muscatura pentru a incetini ritmul si a va feri de suprasolicitare. S-a dovedit: un studiu PLOS Un studiu a descoperit ca oamenii care s-au concentrat pe consumul de „mici muscaturi” de alimente consumau cu 30% mai putina supa pentru masa lor decat cei care nu au luat decizia constienta. Un al doilea studiu in Jurnalul Academiei de Nutritie si Dietetica a descoperit ca simpla incetinire a avut rezultate similare. Oamenii care s-au concentrat pe dublarea numarului de ori in care au mestecat inainte de a inghiti au mancat cu 15 la suta mai putine produse alimentare si cu 112 mai putine calorii pe parcursul unei mese. Asa ca pompati franele si incetiniti.

Join The Discussion